Tollarp Paintball
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Tävlingsgrupp för ungdomarna!

4 posters

Gå ner

Tävlingsgrupp för ungdomarna! Empty Tävlingsgrupp för ungdomarna!

Inlägg  Martin "Clemen"Clementson tis aug 18, 2009 4:21 pm

Hejsan. Jag har tänk på detta ett tag efter att ubbe & anders sa att vi ungdomar borde göra en tävlingsgrupp. Jag tycker det låter som en otroligt bra idé och undrar hur många av ungdomarna som hade varit sugna på detta?
Det hade varit jätte trevligt med matcher & turneringar mot andra lag.

Dock så är jag fortfarande en nybörjare och jag vet inte så mycket om att sätta ihop ett lag och fixa in laget på turneringar osv. Så finns det något intresse hos er? =)

Martin "Clemen"Clementson

Antal inlägg : 5
Registration date : 09-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Tävlingsgrupp för ungdomarna! Empty Jo då

Inlägg  Rickard ons aug 19, 2009 11:41 pm

Hur länge räknas man till ungdom ? haha

Ja e me på att bilda ett lag.

Rickard
Admin

Antal inlägg : 62
Age : 39
Registration date : 07-10-12

http://tollarppaintball.niceboards.net

Till överst på sidan Gå ner

Tävlingsgrupp för ungdomarna! Empty .

Inlägg  Martin "Clemen"Clementson tor aug 20, 2009 12:47 am

Ja eftersom jag inte varit med & spelat riktiga matcher innan så vet jag inte riktigt hur det är med åldern. Om man möter lag i samma åldersgrupp eller om det får vara blandat?

Men om det visar sig att tillräckligt många har intresse för det så tycker jag att vi tar tag i det och kommer igång så snart som möjligt! Very Happy Cool

Martin "Clemen"Clementson

Antal inlägg : 5
Registration date : 09-08-18

Till överst på sidan Gå ner

Tävlingsgrupp för ungdomarna! Empty Sv: Tävlingsgrupp för ungdomarna!

Inlägg  Anders PBT tis aug 25, 2009 9:58 am

Det krävs faktiskt inte speciellt mycket.
Det spelas turneringar lite här och var i vårt avlånga land.
Vi har ett aktivt tävlingslag i Sjöbo som brukar anordna tävlingar tex.
Ett antal i Malmö och Hälsingborg etc etc!!

Det gäller att få ihop 5 spelare som är villiga att satsa lite extra och sen några reserver som kan ställa upp i nödfall.
Sen hålla ögon och öron öppna på de olika forumen, som tex paintball.se mf.
Normalt är att det kostar en hundring per deltagare och ev en anmälningsavgift för laget.
Det som är dyrt är boll, det går minst en låda per spelare på en mindre turnering om det är bollbegränsning, normalt mycket mer och det är tävlingsboll som gäller dvs lite dyrare.

Träna lite teknik och taktik skadar inte heller om man nu inte vill bli fullständigt utraderad i sin första tävling.
Just nu har vi ingen tävlingsspelare i klubben men vi är ju några gamla rävar som snappat upp en del nyttigt genom åren och även om vi själva kanske inte kan (längre) så har vi viss teoretisk kunskap som vi kanske kan dela med oss av.
Några åldersgrupper finns inte, inte heller är det uppdelat i dam/flicklag - herr/pojklag däremot i olika divisioner där lägsta klassen Div III Rockie är den som gäller för oss ehe er.

Det är inte samma sak som att spela på rec-banan bara så ni är införstådda med detta. Kolla runt lite på YouTube efter speedball / paintball tournaments så får ni en uppfattning.
Anders PBT
Anders PBT

Antal inlägg : 124
Registration date : 07-10-14

http://www.paintbolltollarp.com

Till överst på sidan Gå ner

Tävlingsgrupp för ungdomarna! Empty Sv: Tävlingsgrupp för ungdomarna!

Inlägg  jeppe sön aug 30, 2009 7:49 pm

Tjenare, såg att det fanns tävlingssugna killar (o tjejer) då kan jag rekommendera att titta ut till Trolle-ljungbys fotbollsplan på söndagarna. Där körs det på superairbana med en walkon avgift på 50:-/per man luft finns att tillgå till markörena och boll finns att köpa på plats 350:- lådan (2000 boll) självklart får man ha med egen boll också om man har det. Om ni har frågor så ta kontakt med Lexx eller stlkalle på www.paintball.se så kan dom svara på fler av era frågor då det är dom som håller i walkon-dagarna.
jeppe
jeppe

Antal inlägg : 5
Registration date : 09-06-01

http://www.spartans.se

Till överst på sidan Gå ner

Tävlingsgrupp för ungdomarna! Empty Sv: Tävlingsgrupp för ungdomarna!

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet